Menu
 

Foto: Siguldā pieredzes braucienā viesojas mājražotāji no Latvijas un Igaunijas

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - E. Semanis Foto - E. Semanis

Lai veicinātu pārrobežu sadarbību starp Latvijas un Igaunijas mazajiem ražotājiem, kā arī attīstītu un popularizētu vietējos produktus abās valstīs, jau vairākus mēnešus tiek īstenots Interreg Latvijas un Igaunijas kopprojekts “Vietējās garšas” (“Local Tastes”). Projekta ietvaros šā gada sākumā Vidzemes aktīvos mājražotājus un mazos ražotājus savās saimniecībās uzņēma igauņi, bet 19. un 20. februārī Veru apriņķa mājražotāji kopā ar Vidzemes mazajiem ražotājiem devās smelties iedvesmu pie Valmieras un Siguldas novada rosīgajiem saimniekiem, informē Siguldas novada pašvaldībā.

Siguldā dalībniekus uzņēma Siguldas tirgū, “SmartCoffee Roastery”, pirmajā kafijas grauzdētavā Siguldā, kur ar ievadvārdiem visus sagaidīja Līga Jansone, Siguldas novada Attīstības aģentūras Mārketinga nodaļas vadītāja. Par to, kā sparīgajiem ražotājiem būt vienuviet un sasvstarpēji kooperēties, informēja tiešās pirkšanas kustības pārstāve Liene Klišāne un platformas “Siguldas saime” organizatore Dace Mežavilka. “Mūsu Bio tirgus” ir vienīgais tirgus Latvijā, kas apvieno ekoloģiskās saimniecības vienuviet. Sigulda var lepoties ar diviem tirgiem – jau iepriekš pieminēto Siguldas tirgu un Jāņa tirgu – gastrotirgu. Ar īpašu sirsnību un gādību viesus sagaidīja mazais ražotājs “Piens un ledus”, dārzeņu tirgotājs “Zaļais zirnis”, ražotājs “DABLAB”, “Stirna avokado”, “Absolūts ēd” un citi, kā arī ēdinātāji – ģimenes picērija “Džapsi Pica”, “Gustavbeķereja” un “Kebab Factory”, veikaliņš “Rausis”. Tāpat varēja iepazīt “Jāņa Saukas” un “Melno piparu” piedāvājumu.

Mārketinga nodaļas vadītāja Līga Jansone mājražotājiem pastāstīja arī par atbalsta mehānismu Siguldas novada ražotājiem. Kā vienu no tiem viņa minēja 2015.gadā Siguldas novada pašvaldības vietējo uzņēmēju atbalstam izveidoto preču zīmi “Radīts Siguldā”. Preču zīme apliecina, ka produkta vai pakalpojuma izcelsmes vieta ir Siguldas novads. Tās mērķis ir popularizēt novadā radītos produktus un sniegtos pakalpojumus, kā arī veicināt to atpazīstamību.

Projekta realizācija ir nozīmīgs solis reģionālās attīstības un ekonomiskās sadarbības veicināšanā, piedāvājot praktiskas zināšanas un iedvesmu uzņēmējiem no Vidzemes un Igaunijas. Latvijas uzņēmumi, kas piedalās šajā projektā, apvieno “Laukiem būt” projekta jaunos mājražotājus, kuriem ir svarīga savstarpējā tīklošanās un tālāka zināšanu pārnese un zīmola “Novada garša” ražotājus, kas izceļ vietējos kvalitatīvos produktus. Abus šos zīmolus organizē un uztur Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs.

Nākamās aktivitātes projekta ietvaros paredzēs marta beigās, kad 15 Vidzemes mājražotāji un mazie ražotāji dosies uz meistarklasi Veru apriņķī, norāda Siguldas novada pašvaldībā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.